پیام آیت الله سید علی خامنه ای برای جوانان اروپا و امریکای شمالی


پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپا و آمریکا

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند...(ادامه مطلب)

پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپا و آمریکا

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.

سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.

این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟

شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.

خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند.

اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟

من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۳۹۳/۱۱/۱



موضوعات: متفرقه,
برچسب ها: پیام آیت الله خامنه ای به جوانان اروپا , پیام آیت الله خامنه ای , پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا , پیام رهبر ایران به جوانان اروپا , متن پیام رهبر ,
[ بازدید : 1203 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ 2 / 11 / 1393 ] [ 21:58 ] [ مـحـمـد ]

مطالب مرتبط

محدثه1394/7/30 ساعت 13:23
لبیک یا سید علی
parvaz-club.avablog.ir
ترولیست1394/5/13 ساعت 14:00
تحقیق کردم خوب هم تحقیق کردم مگه تو تاحالا رفتی آمریکا که این چیزا رو بدونی؟ در ضمن بجای آمریکا همه جا نوشتم آ»ریکا بی زحمت درستش کن
باشه
...1394/5/3 ساعت 6:11
خیلی خوب جواب دادین احسنت
ترولیست1394/5/2 ساعت 14:02
خوب رو حرفم فکر کردم راستی مگه تو ایران سیل نیومد؟ در ضمن کدوم جوان آمریکایی حرف اون رو گوش میده؟
چرا اومد! ما بحثمون این نیس ک همه جا همه ی بلاهای آسمونی نازله و ایران آب از آب تکون نمیخوره!!!ن! ما گفتیم اگر جایی همچین بلاهای عظیمی بیاد یا داره ب اون مملکت ظلم میشه یا واقعا یه چیزی هست ک این بلاها نازل شده! مثلا الان یمن داره بهش ظلم میشه...این رو نمیشه بلای الهی محسوب کرد!!! کاملا آشکاره ک عربستان داره ظلم میکنه... ................................................................. در مورد جوونای اروپا و امریکا و سایر نقاط جهان هم باید بگم ک اگه شما کمی مطالعه کنید و جستجو،میبینید ک اتفاقا در کشور های خارجی خیلی بیشتر از من و شما گوش به حرف رهبر هستن!!! و با صدایی خیلی رسا تر از من و شما لبیک یا خامنه ای و لبیک یاحسین و... میگن!!!! و ترس و اکراهی هم از فریادشون ندارن.... تحقیق کنید!!!قبل از هر چیز
vooroojak.avablog.ir
ترولیست1394/4/21 ساعت 22:52
تو اگه عرضه داشتی کشور خودتو درست می کردی
شما خطاب به ولایت فقیه که جانشین امام زمان در حال حاضر محسوب میشن فرمودین " اگه عرضه داشتی کشور خودتو درست میکردی" به شما توصیه میکنم قبل از انجام هر کار و بیان هر حرف 1- نفس عمیق بکشید 2- یکبار دیگه حرفی که میخاین بزنین با خودتون مرور کنین سوم این که بحثی ک مطرح کردین خیلی صحبت نیاز داره! من مختصر عرض میکنم خدمتتون یک کشور جنبه های بسیار بسیار زیادی داره ک حتی در مخیله من و شما نمیگنجه... رهبر 1 نفر هستن درسته؟ احیانا شما خدایی نکرده دوبینی و چند بینی ک ندارین الحمدلله؟؟؟ کشور چند نفره؟ 75 میلیون!!!که چند دسته هستن همین مردم کشور!!!هر دسته با عقاید متفاوت سیاسی اجتماعی فرهنگی و و و ...! حالا شما خودت 2×2 تا 4 تا کن ببین آیا 1 نفر به تنهایی میتونه 75000000 نفرو حریف باشه؟عقل سالم نمیتونه همچین موضوع شفافی رو بپذیره. یه سپاه و لشکر زمانی پیروزه که همه ی سربازاش تک تک به حرف فرماندشون گوش بدن و به وظایفشون عمل کنن! آیا تو در جامعه ی خودت احساس میکنی که همه به حرفای آقا سید علی رهبرمون گوش بدن؟؟؟؟ نه خدایی خودت گوش میدی ب هرچی ایشون میگن؟ خب عزیز من وقتی رهبر هزار بار یه مسئله رو میگه اما منه نوعی و شما و امثال شما و بنده گوش ندیم،آیا به جامعه ای ایده آل خواهیم رسید؟ن هرگز!!!! بحث بحثه همون لشکر و فرماندس خواهر عزیزم آقای ما فرماده ایه که لشکرش گوش نمیدن به حرفش!!! و جالب اینجاست که دودش تو چشم همونایی میره ک گوش نمیدن! بنده خودم در دوران دبیرستانم به جایی رسیده بودم که از روی تعصب و افکار احمقانه ی خودم میگفتم من خامنه ای رو بعنوان رهبر اصلا قبول ندارم اصلا صلاحیت نداره!!! و خدا واقعا منو ببخشه بخاطر جهالت های و افکار پوچ و احمقانه ای ک داشتم و بی پروا ب زبون می اوردم! شما جوری میگی اگه عرضه داش کشورشو درست میکرد انگار اوضاع منطقه و خاور میانه و دنیا رو نمیبینی! بنظر شما برای امریکا و اسرائیل ک در بهترین حالت از نظر فناوری و امکانات و تسلیحات هستن، کاری داره ک یه لحظه ایران رو از بالا تا پایین و از راست تا چپ با خاک یکسان کنه؟؟؟؟نه براشون غیر ممکنه نه قدرتی تو دنیا بالا تر از این دوتا قدرت استکباریه!سازمان ملل که سازمان ملله جرات نداره چیزی در برابر جنایات بی رحمانشون بگه!!! اما تا بحال فکر کردی چرا اینکارو نکرده؟ چون عاشق چشم و ابروی ماست؟ نه عزیزم فقط بخاطر وجود آقا سید علی رهبرمونه ک یه تنه جلو اونا واستاده بئون هیچ ترس و واهمه ای همون طور که امام خمینی ایستادن و نترسیدن و استقلال و عزت رو به کشور برگردوندن! کدوم کشوری جرات داره رسما تو رسانش بگه " آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟ " ها؟کی جرات داره؟سریع میگیرنشون و گم و گورشون میکنن انگار اصلا وجود نداشتن از اول! ولی جرات دارن ب ما نگاه چپ کنن؟ بس که میترسن از ما و رهبرمون که مث شیر وایساده پای کشور و ملتش! روایت داریم که در آخر الزمان تنها سرزمینی که امن خواهد ماند سرزمین پارس است!!! این ینی چی؟؟؟؟؟ تو رو خدا برید مطالعه کنید بعد صحبت کنید بخدا شما باید پشت کشور و رهبرتون باشین ه قضیه لشکر و فرمانده درست پیش بره و پیروز از این میدون بریم بیرون! ما جوونا سرمایه های این آب و خاکیم!میراث شهداییم ما! یاحق-بانوی خط! اللهم عجل لولیک الفرج
vooroojak.avablog.ir
mikaeil1393/11/8 ساعت 17:45
salam,dadash tavalode abjime age tonesti be wbe abjiham sar bezan o be haora tabrik bego ghorbonet khodafez
سلام داداش از همینجا تولد خواهرتون رو تبریک می گم ان شاءالله که همیشه سلامت باشید در پناه حق
tmiha.blogfa.com
یــــــــــــار1393/11/3 ساعت 23:38
سلام.دوست گرامی تشریف بیارین وبم براتون هدیه معنوی دارم.امیدوارم استفاده کنید التماس دعا
سلام. چشم حتما میام ممنون که به وبلاگم اومدید منم از شما التماس دعا دارم.
www.fanos.avablog.ir
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]