صحبت کردن غیر ضروری با نامحرم


حدیث

حضرت علي عليه السلام در باره سخن گفتن با زن نامحرم فرمود: اي بندگان خدا! بدانيد كه... گفتگو و اختلاط مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختي خواهد شد، و دل ها را منحرف مي سازد، و پيوسته به زنان چشم دوختن نور چشم دل را خاموش مي گرداند، و همچنين با گوشه چشم به نامحرم نگاه كردن از حيله و دام هاي شيطان است. بهشت جوانان، ص 472. بحارالانوار ج 74 ص 291 و مانند آن بخار ج 75 ص 232.(ادامه مطلب)


حدیث

حضرت علي عليه السلام در باره سخن گفتن با زن نامحرم فرمود: اي بندگان خدا! بدانيد كه... گفتگو و اختلاط مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختي خواهد شد، و دل ها را منحرف مي سازد، و پيوسته به زنان چشم دوختن نور چشم دل را خاموش مي گرداند، و همچنين با گوشه چشم به نامحرم نگاه كردن از حيله و دام هاي شيطان است. بهشت جوانان، ص 472. بحارالانوار ج 74 ص 291 و مانند آن بخار ج 75 ص 232.

در حدیث پیرامون شوخی و مزه‌ پرانی زن و مرد نامحرم آمده است: «ابوبصیر می‌گوید: به زنی در روخوانی قرآن می‌دادم کمی با او شوخی کردم؛ وقتی خدمت امام باقر ـ علیه السّلام ـ رسیدم به من فرمود: چه چیزی به زن گفتی. رنگم پرید و خجالت کشیدم. بعد فرمود: دیگر به طرف آن زن مرو و درس مده.»

همچنین احادیثی درباره عذاب کسانی آمده که با زنان نامحرم شوخی و خوش طبعی می‌کنند.

در حدیثی آمده حضرت علی ـ علیه السّلام ـ کراهت داشت تا به زنان جوان آغاز به سلام کند، و پیرامون حکمت آن فرمود: «ترس از آن دارم که تحت تأثیر صدای او واقع شوم و ضرر آن از ثوابی که از سلام می‌برم بیشتر شود.»


==================================


پيامبر اکرم (صل الله عليه و آله و سلم) به حضرت فاطمه ( سلام الله عليها ) فرمودند: " چه چيز براي زن بهتر است" حضرت فاطمه ( سلام الله عليها) فرمودند: " اين که مردان نامحرم را نبينند و مردان نامحرم آنها را نبينند " بحار الأنوار، ج ۱۰۴، ص ۳۶


==================================


رسول گرامي اسلام صلي الله عليه واله وسلم درباره ارتباط زن و مرد نامحرم فرمود:

بين مردان و زنان نامحرم جدايي ايجاد كنيد [تا با هم برخورد و تماس نداشته باشند]؛ زيرا هنگامي كه آنان رو در روي يكديگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند، جامعه به دردي مبتلا خواهد شد كه درمان نخواهد داشت. بهشت جوانان، ص 468.


==================================


پيامبر اکرم (صل الله عليه و آله و سلم): از خلوت كردن با زنان بپرهيزيد، قسم به آن خدايي كه جانم در دست اوست مردي با زني خلوت نمي كند. مگر اينكه شيطان (براي وسوسه و به گناه انداختن آن دو) وارد مي شود. اگر خوكي آلوده به كثافت و لجن باشد و به انسان برخورد كند بهتر است از آنكه شانه زن بيگانه اي با مرد نامحرم برخورد كند. بهشت جوانان، ص 468. مرات النساء ص 117، و مانند آ« مستدرك الوسائل ج 14 ص 5- 264.


==================================


پيامبر اکرم (صل الله عليه و آله و سلم): اگر سوزني با شدت و ضربه بر سر يكي از شما فرود آيد، بهتر از آن است كه زني را كه نامحرم است لمس كند. بهشت جوانان، ص 469. مرات النساء ص 117.


==================================


رسول خدا صلي الله عليه واله وسلم درباره شوخي با زن نامحرم فرمود: هر كس با زني نامحرم شوخي كند براي هر كلمه كه با او گفته است، هزار سال در آتش دوزخ او را زنداني مي كنند. و آن زن اگر با رضايت، خود را در اختيار مرد قرار دهد و مرد او را در آغوش گيرد يا ببوسد يا تماسي برقرار سازد يا با وي بخندد و منجر به عمل خلاف شود، اين زن هم مثل مرد گناهكار است و عذابش مثل اوست. ولي اگر زن راضي نبوده و مرد به زور مرتكب اين عمل زشت شد، گناه هر دو بر گردن مرد خواهد بود. بهشت جوانان، ص 441. عِقاب الاعمال: ص 652.


==================================


حضرت محمد صلي الله عليه واله وسلم در مورد دست دادن با زن نامحرم فرمود: هر كس با زن نامحرمي دست دهد، روز قيامت با دست زنجير شده به گردن محشور شود، سپس امر مي شود تا او را به آتش ببرند. بهشت جوانان، ص 442. عِقاب الاعمال: ص 652.


==================================


حضرت علي عليه السلام در باره سخن گفتن با زن نامحرم فرمود: اي بندگان خدا! بدانيد كه... گفتگو و اختلاط مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختي خواهد شد، و دل ها را منحرف مي سازد، و پيوسته به زنان چشم دوختن نور چشم دل را خاموش مي گرداند، و همچنين با گوشه چشم به نامحرم نگاه كردن از حيله و دام هاي شيطان است. بهشت جوانان، ص 472. بحارالانوار ج 74 ص 291 و مانند آن بخارج 75 ص 232.


==================================


(منظور از با گوشه چشم آن است كه شيطان ملعون گاهي انسان را وسوسه مي كند و مي گويد: يك لحظه به اين زن بنگر و فوري چشمت را برگردان! كه همين كار باعث نگاه هاي بعدي و مقدمه گناهان بزرگ خواهد شد.)


==================================


رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و اله وسلم در باره سخن گفتن با زن نامحرم فرمود: از گفتگو و اختلاط با زنان بپرهيز. به راستي هيچ مردي با زن نامحرمي در خلوت سخن نمي گويد مگر اينكه در دل او نسبت به وي رغبت پيدا مي كند. بهشت جوانان، ص 472. مرآت النساء: ص 141.


==================================


امام علی بن ابیطالب (عليه السلام) : "صحبت کردن غیر ضروری با زنان نامحرم انسان سالم را گرفتار بلاها و مصیبت ها می سازد و قلب انسان را به انحراف و مریضی می کشاند". تفسیر نور الثقلین جلد 5 صفحه

532


==================================


امام محمد باقر (علیه السلام) : " سخن گفتن با زن نامحرم ، از دامهاي شيطان است. "مستدرك الوسائل جلد 14 صفحه 273


==================================


مولا علي بن ابيطالب(عليه السلام) : " اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختي خواهد شد ، و دلها را منحرف مي سازد "بحارالانوار جلد 74 صفحه 291


==================================


احادیثی در باره بی توجهی به پوشش همسر
احادیث و روایات در مورد غیرت و پوشش و حجاب ، عفت
خداوند متعال در آیه 30 سوره نور به مردان مؤمن سفارش كرده است: (( ای رسول ما ، مردان مؤمن را بگو تا چشمها بپوشند و فروج و اندامشان را ) از كار زشت با زنان محفوظ دارند كه این بر پاكیزگی ( جسم و جان) شما اصلح است و البته خدا به هر چه كنید كاملاً آگاهست .)

و به زنان با ایمان بگو : از برخی نگاه ها چشم پوشی كنند و دامن های خود را حفظ نمایند وجز آنچه ( به طور طبیعی)ظاهراست ، زینت های خود را آشكار نكنند و روسری خود را بر گریبان بیفكنند ( تا علاوه بر سر ، گردن و سینه ی آنان نیز پوشیده باشد ) و زینت خود را ظاهر نكنند جز برای شوهر ، یا پدر یا پدر شوهر ، یا پسر ، یا پسر شوهر ( كه از همسر دیگر است ) یا برادر ، یا پسر برادر ، یا پسر خواهر ، یا زنان ( هم كیش ) ، یا آنچه مالك شده اند ( از كنیز و برده ) ، یا مردان خدمتكار كه تمایل جنسی ندارند ، یا كودكانی كه ( به سنّ تمییز نرسیده و ) بر امور جنسی زنان آگاه نیستند . و پای خود را به گونه ای به زمین نكوبند كه آنچه از زیور مخفی دارند آشكار شود . ای مؤمنان ! همگی به سوی خدا بازگردید و توبه كنید تا رستگار شوید .
قرآن كریم سوره مبارکه نور آیه 31

==================================

رسول خدا (ص) فرمود :
سه گروه هرگز داخل بهشت نمی شوند :
1- دیوث ، کسی که نسبت به عفت ناموس خود بی تفاوت است . 2- زنی که خود را در لباس و حرکات و امور دیگر شبیه مرد سازد . 3- شرابخوارمنبع روایت : میزان الحکمه : ج 2 ص 102
حضرت محمد بن عبدالله (ص) فرمود : پدرم ابراهیم (ع) مرد غیرتمندی بود لکن من غیرتمندتر هستم . وخداوند بینی مسلمانی را که غیرت ندارد به خاک ذلّت می مالد .منبع : مکارم الاخلاق : ص 239، وسائل الشیعه : ج 14 ص 76 ، بحار الانوار : ج 103 ص 249 ، و کافی : ج 5 ص 536
حضرت امام علی (ع) می فرماید : (( خداوند لعنت کند کسی را که غیرت ندارد. )) و نیز فرمود : (( کسی که غیرت ندارد قلبش واژگون و سیاه است .))
منبع : وسائل : ج 14 ص 176 ، کافی : ج 5 ص 536 .

==================================

یحیی مازنی می گوید: من مدّت زیادی همسایه حضرت علی (ع) بودم و ( منزل ما ) نزدیک خانه ای بود که حضرت زینب در آن ساکن بود . به خدا قسم در این مدت نه من زینب را ( بیرون ) دیدم ، و نه صدایش را ( از داخل خانه ) شنیدم . و هر وقت می خواست به زیارت قبر شریف جدش رسول خدا (ص) مشرف شود شبانه از منزل خارج می شد در حالی که امام حسن (ع) در طرف راست او و امام حسین (ع) در طرف چپش و امیر المؤمنین (ع) در جلو او حرکت می کردند . و هنگامی که حضرت زینب به قبر شریف رسول خدا (ص) نزدیک می شد حضرت علی (ع) جلوتر می رفت و نور چراغی را که بالای سر پیامبر (ص) بود کمتر می نمود . یک مرتبه امام حسن (ع) علت این کار را از آن حضرت سؤال نمود ، حضرت علی (ع) در جواب فرمود : می ترسم ( کسی زیارت آمده باشد ) و به خواهرت زینب نگاه کند .
منبع : زینب کبری سلام الله علیها ص 28 ، علامه نقدی

==================================

علی بن ابراهیم در تفسیرش می گوید: وقتی حضرت موسی (ع) خواست با دختر شعیب به طرف منزل حضرت شعیب (ع) برود دختر حضرت شعیب در جلو حضرت موسی به راه افتاد . در اثر وزش باد ، لباس به بدن وی می چسبید و حجم بدن آشکار می شد . حضرت موسی به او گفت : تو در پشت سر من راه بیا و به وسیلـۀ سنگ راه را به من نشان بده ، چون ما از قومی هستیم که به پشت سر زنان نگاه نمی کنیم. حضرت شعیب به دخترش گفت : چگونه دانستی که او امانتدار است ؟ دختر در جواب پدرش گفت : او در میان راه از من خواست تا پشت سر او حرکت کنم و پیش رویش راه نروم .
منبع : مستدرک الوسائل : ج 2 ص 555 – چاپ قدیم : ج 14، ص 273 جدید .

==================================

ابن عباس می گوید : حضرت موسی ( ع) مرد غیرتمندی بود و به سبب همین با مردان در خانه اش رفت و آمد نمی کرد، تا همسرش دیده نشود. ( هیچ گاه مردی را به خانه اش در محلی که همسرش حضور داشت ، نمی برد ).
منبع : سفینه البحار باب ، غیر.

==================================

امام صادق (ع) فرمود : بهشت بر دیّوث ( کسی که نسبت به زن و دختر و خواهرش و... بی تفاوت است و غیرت ندارد ) حرام است .
منبع : کافی : ج 5 ص 537 .

==================================

رسول گرامی اسلام (ص) فرمود : هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید ، آن مرد دیوث می باشد . و اگر کسی چنین مردان بی تفاوت در مقابل همسر و ( دختران و خواهرانشان ) را دیوث بنامد گناهی نکرده است. و نیز زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد برای هر قدمی که این زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در جهنم بنا می شود .
منبع : بحار الانوار ج 103 ص 249 – سفینه البحار ج 2 ص 586

==================================
رسول خدا (ص) فرمودند: خدا لعنت كند زنانی كه خود را شبیه مردان در آورند ، وخدا لعنت كند مردانی كه خود راشبیه زنان می كنند.
منبع روایت : مستدرك الوسائل : ج 1 ص 208 . چاپ قدیم – ج 3 ص 246 جدید

==================================

رسول خدا (ص) می فرماید: كسی كه خود را شبیه غیر مسلمانان در آورد ، از ما نیست . و نیز فرمود : هركس خود را شبیه گروهی كند ، از آنها محسوب می شود .
منبع روایات : نهج الفصاحه : ص 509 و سنن ابی داود : ج 4 ص 44

==================================

امام صادق (ع) می فرماید: خداوند سبحان به یكی از پیامبران وحی كرد كه به مومنان بگو : در لباس ، آداب و رسوم دشمنان خدا را سرمشق قرار ندهید . اگر چنین كنید شما هم مانند آنها جزء دشمنان خداوند محسوب می شوید .
منبع روایت : وسائل الشیعه ج 3 ص 279

==================================

حضرت امیر المومنین فرمود :
روزی من و فاطمه بر حضرت رسول (ص) وارد شدیم دیدیم آن حضرت به شدت گریه می كند . عرض كردم : یا رسول الله !پدر و مادرم به فدایت باد . چرا می گریید ؟ فرمود : یا علی شبی كه مرا به معراج و آسمان ها بردند زنان امتم را در عذابی سخت دچار دیدم حال به فكر آن ها افتادم و از شدت عذابی كه بر آن ها وارد می شد می گریم .. به دلیل طولانی بودن روایت ما در اینجا به سه مورد از عذاب اشاره می كنیم . پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند : زنی را دیدم كه به موهای خود آویخته شده بود و مغز سر او در اثر حرارت و گرمی آتش به جوش آمده بود . او زنی بود كه موهای خود را از نامحرم نمی پوشانید . ... زنی را دیدم كه گوشت بدن خودرا می خورد و آتش از زیر او شعله می كشید . او زنی بود كه برای غیر شوهر زینت می كرد . ... زنی را دیدم كه در تنوری از آتش به پاهای خود آویخته شده بود ( و سر او آویزان بود ) او زنی بود بدون اجازه شوهر از خانه بیرون می رفت .

منبع روایت : بحار الانوار ج 18 ص 351

==================================

اسماء دختر ابوبكر و خواهر عایشه به خانه پیغمبر اكرم (ص) آمد در حالی كه جامه های نازك و بدن نما پوشیده بود . رسول اكرم (ص) روی خویش از او بر گرداند و فرمود
: ای اسماء همین كه زن به حدّ بلوغ رسید سزاوار نیست چیزی از بدن او دیده شود ، مگر از مچ دست به پایین و صورتش .

مسئله حجاب ص 134 – سنن ابی داوود ، ج 4 ص 62

==================================

رسول خدا (ص) خطاب به حَولاء همسر عطاره ، می فرماید:
ای حولاء ، زینت خود را برای غیر شوهرت آشكار نكن و برای زن جایز نیست مچ و پایش را برای مرد نامحرم آشكار سازد و اگر مرتكب چنین عملی شد اول اینكه : خداوند سبحان همیشه او را لعنت می كند . دوّم اینكه : دچار خشم و غضب خداوند بزرگ می شود . سوم اینكه : فرشتگان الهی هم او را لعنت می كنند . چهارم : عذاب دردناكی برای او در روز قیامت آماده شده است . ای حولاء هرزنی كه به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد زینتش را برای غیر شوهرش آشكار نمی كند و هنمچنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی سازد و هر زنی كه این كار ها را برای غیر شوهرش انجام دهد دین خود را فاسد كرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین كرده است.

منبع روایت : مستدرك الوسائل ج 2 ص 549؛ با چاپ جدید ج 14 ص242

==================================

امام صادق (ع) فرمود:
برای زن مسلمان جایز نیست كه روسری و پیراهنی بر تن كند كه بدنش را نپوشاند .

منبع روایت : مرحوم شیخ حر عاملی وسائل الشیعه ج 3 ، ص 281

==================================

امام رضا (ع) درباره علت حجاب فرمود:
حرام شد نگاه به موهای زنان برای آن كه اگر موهای آنها در برابر مردان نامحرم آشكار شود باعث تحریك و جلب خواهد شد . ( و این جلب شدن مردان به زنان ) فساد و بی بند و باری را به دنبال دارد و سبب می شود كه ( مردم ) در كارهای حرام وارد بشوند .

منبع روایت : علل الشرایع ج 2 ص 287 باب 364

==================================

رسول خدا (ص) فرمودند:
هر زنی كه خود را معطّر سازد و از منزل خارج شود و از كنار گروهی بگذرد ، تا بوی او را دریابند وی زناكار است و هر چشمی كه این زن را ببیند زنا كار است.

منبع روایت : سنن نسائی : ج 8 ص 153 ، كنزالاعمال : ج 16 ص 383 شماره 45010.

==================================

در روایت داریم كه رسول خدا (ص) فرمودند:
هر زنی كه خود را برای غیر شوهرش خوشبو و آرایش كند ، خداوند نماز او را قبول نمی كند ، تا اینكه برای پاك ساختن خود از آن ، غسل كند چنانكه خود را از جنابت ، غسل می دهد .

منبع : كافی : ج 5 ص50

==================================

رسول خدا ( ص) فرمودند:
وقتی زنی برای غیر از شوهرش خود را خوشبو كند مایۀ آتش جهنم و باعث ننگ است.

منبع روایت : نهج الفصاحه ص 36 كنز العمال : ج 16 ص 381 شمارۀ 45001.

==================================

رسول خدا (ص) فرمود:
دو گروه اهل جهنم هستند از جمله زنان بد حجابی ( كه در ضمن اینكه پوشیده اند برهنه و عریانند ) آنان برای فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت می كنند و مانند كوهان شتر سبكسر ، موهای خود را بیرون می گذارانند . این زنان نه داخل بهشت خواهند شد و نه بوی بهشت به مشامشان خواهد رسید .

منبع روایت : كنز الاعمال : ج 16 ص 383 شماره 45013 ، و مانند آن : ج 16 ص .401

==================================

حضرت علی ( ع) فرمود:
بر شما لازم است لباس ضخیم ( در برابر نامحرم و بیرون از منزل ) بپوشید . هركسی كه لباسش نازك است، دین او هم مثل لباسش ۰ضعیف و نازك است .

منبع روایت : وسائل الشیعه : ج 3 ص 357

==================================

در رساله مراجع آمده:
پوشیدن لباس مخصوص زنان برای مرد و همچنین پوشیدن لباس مخصوص مردان برای زن حرام است .

منبع :توضیح المسائل مراجع ج 1 ص 489

==================================

رسول خدا (ص) از حضرت جبرئیل (ع) سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل (ع) فرمود:
بله . ( یکی از آنجاهائی که فرشتگان می خندند ) زمانی است که زن بی حجاب و بد حجابی می میرد ، و بستگان او را در قبر می گذارند و روی آن زن را با خشت و خاک می پوشانند تا بدنش دیده نشود . فرشتگان می خندند و می گویند : تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هرکسی را تحریک می کرد و به گناه می انداخت ( پدر و مادر و شوهرش و ... از خود غیرت نشان ندادند ) و او را نپوشاندند ، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را می پوشانند .

منبع : مواعظ العددیه : ص 90 ، فوائد الرضویه : ص 563 . از مرحوم شیخ عباس قمی .

==================================

خداوند متعال در آیه 30 سوره نور به مردان مؤمن سفارش كرده است:
(( ای رسول ما ، مردان مؤمن را بگو تا چشمها بپوشند و فروج و اندامشان را ( از كار زشت با زنان محفوظ دارند كه این بر پاكیزگی ( جسم و جان) شما اصلح است و البته خدا به هر چه كنید كاملاً آگاهست .


==================================

خداوند باری تعالی در قرآن سوره نور آیه ی 60 می فرمایند :
«وَ اَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ و الله سَمیعٌ عَلیمٌ.» واگر خود را بپوشانند برای آنان بهتر است ، و خداوند شنوا و داناست


==================================

ای پیغمبر با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه خویشتن را به چادر فرو پوشند كه این كار برای اینكه آنها ( به عفت و حریت ) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوسرانان ) آزار نكشند بر آنان بسیار بهتر است و خدا ( در حق خلق ) آمرزنده و مهربان است . قرآن كریم سوره مباركه احزاب آیه 59


==================================

رسول خدا (ص)فرمودند:
خداوند هفت نفر را لعنت کردند که یکی از آنها مردی است که نسبت به پوشش و عفت همسرش بی توجه است

مستدرک الوسایل ، ج، 14ص291

==================================

امام علی (ع)فرمود:
هر کس با دختران و پسران جوان شوخی کند (و بگو و بخند داشته باشد)قطعاً به زنا دچار می شود

مستدرک الوسایل ، ج، 14 ، ص331

==================================

امام علی(ع)فرمودند:
عِفّوُا عَنْ نِساء النّاسِ تَعِفَّ نِساؤَكُمْ. نسبت به زنان مردم عفت داشته باشید تا نسبت به زنان شما عفت داشته باشند

الخصال، ص 55

==================================

از رسول خدا (ص)است
که ایشان زنان را از رفت و آمد در وسط کوچه نهی می کردند و می فرمودند : زنان از وسط کوچه راه نروند (بلکه از کنار آن راه بروند)

مستدرک الوسایل، ج14، ص280


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم




موضوعات: مهدی(عج),دوازده امامی,
برچسب ها: حدیث , امام علی(ع) , نامحرم , صحبت کردن , شوخی با نامحرم , صحبت با نامحرم , صحبت غیر ضروری با نامحرم , صحبت غیر ضروری , نامحرم و احادیث , ارتباط با نامحرم , مزاح ,
[ بازدید : 8796 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
[ 29 / 5 / 1393 ] [ 8:40 ] [ مـحـمـد ]

مطالب مرتبط

تاتی1394/6/25 ساعت 22:37
سلام ممنون به کار اومد احادیث موفق باشید
يه عاشق1393/6/6 ساعت 17:30
اسمش شد مـــــــــــد!!! شلوار لــــــی را برایمان فرستادند،اول زیاد هم بــــد نبود، بعد شد آفـــــــــت غیرت و حیا پسرانه اش از بالا کوتاه شـــد و دخترانه اش از پایین چادر شــد مانتو های بلند،مانتو ها ذره ذره آب رفت، حالا دیگر باید آن را بلــــــــــوز نامید،چادر چادری ها هم کم کم تبدیل به شنــــــل شده، یا آنقــــــدر نازک که بودنش طعنه ایست به نبودنش حالا که دیگر شلـــــوار جایش را به ساپـــورت داده، روسری ها هم که از عقب و جلو آب رفته! مانده ام فردا فرزندان این نســــــل هنوز هم مـــــــــــــــــادر را اسوه پاکی و پــــــــــــــــــــدر را مظهر مردانگی میدانند؟!!!
aghaye-delam1376.avablog.ir
يه عاشق 1393/6/1 ساعت 0:38
بسیارشرمنده دختری هستم که تو خیابون بهم نگاه میکنه من سرمو میندازم نه خواهرم تو زشت نیستی من از فاطمه (س) خجالت میکشم به سلامتی اینجور مردا كه حرفشون اينه
سلام زیبا بود خیلی ممنون از شما
aghaye-delam1376.avablog.ir
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]