نظر دانشمندان جهان درباره کتاب آسمانی قرآن


جالب است چند خطی را بخوانید


آلبرت انیشتین که نیازى به معرفى ندارد، مى ‏گوید:

«قرآن کتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعه‏اى از قوانین است که بشر را به راه صحیح، راهى که بزرگ‏ترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند ، هدایت می ‏کند.» (ادامه مطلب)



آلبرت انیشتین که نیازى به معرفى ندارد، مى ‏گوید:

«قرآن کتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعه‏اى از قوانین است که بشر را به راه صحیح، راهى که بزرگ‏ترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند ، هدایت می ‏کند.»

{P -راه تكامل، ج 6، ص 53. P} .


فریدریش دیتریشی : (اسلام شناس غرب)

«همین علوم و معارف مسلمین بود که اروپا را درقرن دهم میلادی جلو برد. همان علومی است که سرچشمه آنها قرآن کریم بود و اروپا از این حیث به اسلام مدیون است.»

{P -اسلام از ديدگاه دانشمندان غرب، ص 4/ اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 61. P} .


بلر : (خاورشناس معروف آلمانی)

«لغت قرآن فصیح ترین لغات عرب واسلوب بلاغت آن طوری است که افکار را بسوی خود جذب می کند قرآن دارای مواضعی آشکاراست وبه زودی برای همیشه بی معارض خواهد بود ، هرکس که از این کتاب به خوبی پیروی کند زندگی آرام وگوارائی خواهد داشت.»

{P - اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 62/ نظريه دانشمندان جهان درباره قرآن و محمد (ص)، ص 26/ تاريخ و علوم قرآن، ص 189/ قرآن و كتابهاى ديگر آسمانى، ص 302. P} .


ژوزف هورد ویچ: ( دانشمند خاورشناس)

«قرآن ، عامل بسیار شگرفی در بالا بردن فکر مسلمانان بود. قرآن آنان را به تحقیقات علمی و پدید آوردن اندیشه ها سوق داد.

قرآن موجب انگیزه و پیشروی مسلمانان در سرزمینهای اروپا گردید. در آنجا هنگامی که تاریکی ها همه جا را فرا گرفت بود، مسلمانان مشعلهای انسانیت را بر افروخته و به آستان علم، خدمات شایان کردند. علوم گذشتگان را دگرباره نیرو بخشیدند و به شرق و غرب، فلسفه، پزشکی، ستاره شناسی و معماری آموختند و ما را در مسیر نهضت جدید علمی قرار دادند.»

{P - اسلام شناسى غرب، ص 80/ اسلام از ديدگاه دانشمندان غرب، ص 46. P} .


تئودور نولدكه دانشمند و خاورشناس (1836 - 1930 م) .

قرآن با منطقي علمى و روش اطمينان بخش و قانع كنندهايى كه دارد دلهاى شنوندگان خود را به سوى خويش توجه داده و آنها را طرف خطاب قرار ميدهد، و همواره بر دلهاى كسانى كه از دور با آن مخالفت میورزند تسلط يافته و آنها را به خود ميپيوندد .
فضيلت قرآن با داشتن سادگى و بلاغت خاص خود به اوج كمال رسيده است .
اين كتاب توانست از مردمى وحشى و بى تربيت ، ملتى متمدن ايجاد كند كه تعاليم و تربيت دنياى خويش را برعهده گرفتند .

منبع : {P - تاريخ قرآن، ص 159/ قرآن و كتابهاى ديگر آسمانى، ص 294 / تاريخ و علوم قرآن، ص 185/ اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 59/ نظريه دانشمندان جهان درباره قرآن و محمد (ص) ص 21/ دائرة المعارف شيعه، ص 749/ طبقات مفسران شيعه، ج 1، ص 182/ قرآن و ديگران، ص 45. P} .


دكتر يوهان ولفگانگ فون گوته رياضى دان، شاعر و نويسنده (1749 - 1832 م).

قرآن اثرى است كه به واسطه سنگينى عبارات آن خواننده در ابتداى امر رميده میشود، و سپس مفتون جاذبه آن و بالاخره بى اختيار مجذوب زيبائيهاى بى پايان آن میگردد .

منبع : {p -طبقات مفسران شيعه، ج 1، ص 171/ پيامبر اسلام (ص) از نظر دانشمندان شرق و غرب، ص 211. P} .

چطور ما به آن ( قرآن مجيد) باز ميگرديم و رجوع میكنيم ، هر چند كه در ابتدا تكرار به نظر میرسد اما به زودى انسان را جلب مینمايد متعجب میسازد انشاء آن هم آهنگ با محتويات و هدف بزرگش محكم، قوى و بسيار عالى است .

اين كتاب در تمام ازمنهء بشريت ، بزرگترين نفوذ را خواهد داشت.

{P - پنجگام، ص 203. P} .

ساليان دراز كشيشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقايق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن دور نگهداشتند .

اما هر قدر كه ما قدم در جاده علم و دانش به پيش گذارده و پرده هاى جهل و تعصب نابجا را دريده ائيم، عظمت احكام مقدس اسلام كه قرآن، مجموعه آنست بهت و حيرت عجيبى در ما ايجاد نموده است و عنقريب است كه اين كتاب توصيف ناپذير عالم را به خود جلب نموده و تأثير عميقى در علم و دانش جهان نموده و محور افكار مردم جهان ميگردد.

{P -اعتراف دانشمندان بزرگ جهان، ص 49/ نظريه دانشمندان درباره قرآن و محمد (ص)، ص 20/ تاريخ و علوم قرآن، ص 185/ قرآن و كتابهاى ديگر آسمانى، ص 295/ قرآن و ديگران، ص 37/ پاسخ به مشكلات جوانان، ج 2، ص 168/ پنجگام، ص 200/ تاريخ قرآن زنجانى، ص 159. P} .


ودن هامر Wooden Hammer ( دانشمند آلمانى ) .
ما قرآن را به عنوان كتاب محمد (ص) با همان عظمت و اطمينانى مينگريم كه مسلمين آن را كتاب خدا ميدانند .

{P - سالنامه كشور ايران، سال 1335. P} .


لومانس: Lomans . (دانشمند آمريکايي) .
اول شرارهاى كه نور آن از قرآن كريم تابش مينمايد ، بسم الله الرحمن الرحيم است.
در كلمه رحمن به مؤمن اشعار ميشود كه خداى سبحان، خدائى يگانه ايي است كه نعمتهاى خود را بر بندگان خويش در زندگانى دنيا و حيات جاودانى آخرت تكميل فرموده .
از اينجا ما حقيقتى را كه شك و ترديد در آن راه ندارد ، خواهيم ديد كه:
اين قرآن بزرگترين نورى است كه آن نور خداست، و آن جز شفقت و مرحمت نخواهد بود .

{P -اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 65/ طبقات مفسران شيعه، ج 1، ص 174/ تاريخ قرآن، ص 145/ قرآن و ديگران، ص 13. P} .


كارلتون اس. گونGoon .Carlton.s استاد دانشگاه ايالت پنسلوانيا .
يكى از مزاياى عظيم قرآن، بلاغت آن است. قرآن هنگامى كه درست تلاوت شود چه شنونده به لغت عربى آشنائى داشته آن را بفهمد يا نفهمد تأثير شديدى در او گذاشته در ذهنش جاگير ميشود. اين مزيت بلاغتى قرآن قابل ترجمه نيست.

{P - اسلام از ديدگاه دانشمندان جهان، ص 551. P} .


ويل دورانت Will Durant دانشمند محقق و مورخ معروف معاصر (متولد 1885 م) .
در قرآن قانون و اخلاق يكى است، رفتار دينى در قرآن شامل رفتار دنيوى نيز هست و همه امور آن از جانب خدا و به طريق وحى آمده است.
قرآن شامل مقرراتى در خصوص ادب و تندرستى و ازدواج و طلاق و رفتار با فرزند و برده و حيوان و تجارت و سياست و ربا و دين و عقود و وصايا و امور صناعت و مال و جريمه و مجازات و جنگ و صلح است .
مدت چهارده قرن، قرآن در حافظه اطفال مسلمان محفوظ مانده و خاطرشان را تحريك كرده، اخلاقشان را فرم داده و قريحه صدها مليون مرد را صيقلى كرده است.
قرآن در جانهاى ساده عقايدى آسان و دور از ابهام پديد مي آورد كه از رسوم و تشريفات ناروا و از قيد مراسم بت پرستى و كاهنى آزاد است، و ترقى اخلاق و فرهنگ مسلمانان به بركت آن انجام گرفته و اصول نظم اجتماعى و وحدت جمعى را در ميان آنها استوار كرده و به پيروى مقررات بهداشت ترغيبشان كرده و عقولشان را از بسيارى اوهام و خرافات و از ظلم و خشونت رهائى داده .

{P -تاريخ تمدن ويل دورانت، ج 11، ص 52، 45 / قرآن و ديگران، ص 34/ طبقات مفسران شيعه، ج 1، ص 179/ پيامبر اسلام (ص) از نظر دانشمندان شرق و غرب، ص 140، 146. P} .


نون گرونبوم NON GUNBEAUM استاد معاصر (1909 - 1971 م) .

قرآن معجزه بديهى محمد (ص) است، اعجاز و انحصار كتاب از جهات مختلفى جلوه ميكند. پيش بينى آينده ، اطلاعات درباره وقايع مجهول گذشته، ناتوانى مردم از آوردن مشابه آن با وجود مبارزه طلبيهاى مكرر و بالاخره زيبائى بى سابقه و فصاحت مافوق اعلاى انشاء آن.

{P - اعترافات دانشمندان بزرگ جهان، ص 61 P} .

و...



موضوعات: متفرقه,قرآن و معجزه های آن,
برچسب ها: قرآن , دانشمندان , معجزه , نظر دانشمندان , دانشمندان جهان , قرآن کتب آسمانی , انیشتن و قرآن , نظر درباره قرآن , قرآن و معجزه , حضرت محمد و نظر دانشمندان , کتاب ,
[ بازدید : 2327 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ 20 / 6 / 1393 ] [ 21:9 ] [ مـحـمـد ]

مطالب مرتبط

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]